Akreditácia Erasmus 2025-2027
Úvod
Akreditácia Erasmus + 2025/2027
Číslo projektu: 2025-1-SK01-KA121-SCH-000310865
„Financované Európskou úniou. Vyjadrené názory a postoje sú len názormi a vyhláseniami autora(-ov) a nemusia nevyhnutne odrážať názory a stanoviská Európskej únie alebo SAAIC. Európska únia ani SAAIC za ne nenesú zodpovednosť.“
Akreditáciou Erasmus + získala naša škola skvelú príležitosť pre rozvoj školy i celej komunity. Žiaci prostredníctvom vzdelávacích mobilít do európskych krajín budú mať možnosť spoznávať ich kultúru, nadviazať nové priateľstvá, rozvíjať rôzne zručnosti a zároveň si zlepšovať svoje jazykové schopnosti. Učitelia absolvovaním kurzov a účastí na pozorovaniach v iných školách-jobshadowing, získajú možnosť odborného a profesionálneho rozvoja. Vytýčením cieľov akreditácie sme sa snažili zamerať na posilnenie slabých stránok a prispieť tak k čo najväčšej miere rozvoja našej školy s ohľadom na plnenie jej vízie.
Ciele Akreditácie Erasmus +
Osvojenie si princípov metódy CLIL
Našou snahou je prepojiť cudzí jazyk s inými vzdelávacími oblasťami tak, aby si žiaci nenásilnou formou zlepšovali svoje jazykové zručnosti a vnímali praktické využitie jazyka v rôznych životných situáciách. Učitelia informatiky, dejepisu, geografie si počas kurzov osvoja metodické zručnosti s používaním metódy CLIL a zároveň zlepšia komunikačné zručnosti v cudzom jazyku. Naším plánom, je tieto nadobudnuté schopnosti uplatniť počas sprevádzania žiakov na mobilitách a na vyučovaní v našej škole. V období dvoch rokov očakávame intenzívnejšie využívanie metódy CLIL na vyučovaní a vo viacerých predmetoch. Zlepšenie komunikačných schopností učiteľov a žiakov.
Používanie aktivizačných metód a foriem práce
Počas blokového vyučovania je potrebné časté striedanie aktivít a foriem práce tak, aby žiaci boli aktívnym článkom vyučovania a učiteľ bol len ich sprievodcom. Našou snahou o modernizáciu vyučovania je vniesť do procesu čo najviac aktivizujúcich a kooperatívnych aktivít, aby edukácia v plej miere bola zameraná na žiaka, rozvíjala nie len vedomosti, ale i mäkké zručnosti, kritické myslenie, prácu v tíme, na projektoch a využitím digitálnej techniky a množstva praktických aktivít. Našou snahou je dosiahnuť podnetné prostredie pre všetkých žiakov s ohľadom na ich individuálne potreby. Počas mobilít a hospitácií v zahraničí, učitelia viacerých predmetových aprobácií by sa chceli zamerať na rozvoj kompetencií , ktoré by boli zamerané na osvojenie a zlepšenie si aktivizujúcich metód a foriem práce. Učitelia by svoje skúsenosti uplatnili počas sprevádzania žiakov na mobilitách, kde by sa zúčastnili hospitácií na vyučovaní na škole v zahraničí.
V priebehu dvojročného obdobia očakávame zvýšené využívanie aktivizujúcich metód a foriem práce na vyučovaní. Spestrenie hodín pomocou daných metód, zefektívnenie vyučovania zameraného na žiaka a vytvorenie tak pozitívnej a motivujúcej klímy na hodinách
Používanie metódy STEM
Našou snahou je v rámci blokového vyučovania prepojiť prírodovedné predmety a vyučovať tak v súvislostiach. V rámci mobilít učiteľov biológie, matematiky, fyziky, chémie a informatiky rozšíriť ich pedagogické zručnosti v používaní metódy STEM a prispieť tak k zefektívneniu vyučovania prírodovedných predmetov. Prácu na hodinách zamerať na riešenie projektov s environmentálnou tematikou, zameranou na ochranu prírody v regióne Gemer (ochrana vôd, ovzdušia, rastlín, živočíchov, udržateľné zdroje) a porovnať danú tému s podobnými problémami partnerských škôl v zahraničí. Počas mobilít žiakov im poskytnúť možnosť získať praktické skúsenosti s vyučovaním metódou STEM. V priebehu dvoch rokov aplikovať metódy a formy práce, ktoré budú viesť ku prepojeniu prírodovedných predmetov v rámci blokového vyučovania.
Efektívne využívanie wellbeingu v rámci manažmentu školy
Spokojný učiteľ = spokojný žiak. Formy manažmentu a wellbeingu prispievajú k vytváraniu pozitívnej klímy na pracovisku a lepšej motivácii učiteľov k ich práci. V našej škole sme prešli viacerými pozitívnymi zmenami a chceli by sme v tejto ceste pokračovať. Radi by sme si osvojili formy wellbeingu, aby sme mohli predchádzať vyhoreniu pracovníkov našej školy a udržiavaniu pozitívnej pracovnej atmosféry. Vedenie školy má snahu zlepšovať sa v líderských zručnostiach zameraných na wellbeing na pracovisku, vďaka ktorým by bolo jednoduchšie zvládanie stresových situácií a vytvorenie tak pohodovej produktivity práce zamestnancov. Chceli by sme sa zamerať na osvojenie si techník, ktoré by smerovali k zlepšeniu fyzického a psychického zdravia, vzťahov a komunikácii v našej školskej komunite. Hlavným cieľom tejto aktivity je vytvoriť komfortné, príjemné emocionálne bezpečné prostredie, kde chyba a omyl sú povolené, vládne tu podpora, pochopenie, empatia a dôvera.
V období dvoch rokov aplikovať získané líderské schopnosti v praxi počas organizácie školského roka, pracovných stretnutí, stretnutí so supervízormi, s rodičmi i žiakmi, počas hodnotiacich rozhovorov s pedagogickými zamestnancami.