Akreditácia Erasmus 2025-2027

Akreditácia Erasmus 2025-2027

        • Úvod

        • Akreditácia Erasmus +  2025/2027

          Číslo projektu: 2025-1-SK01-KA121-SCH-000310865

           

          Obrázok, na ktorom je text, písmo, logo, symbol

Obsah vygenerovaný pomocou AI môže byť nesprávny.

           

           

           

          Obrázok, na ktorom je text, písmo, symbol, logo

Obsah vygenerovaný pomocou AI môže byť nesprávny.

           

           

          „Financované Európskou úniou. Vyjadrené názory a postoje sú len názormi a vyhláseniami autora(-ov) a nemusia nevyhnutne odrážať názory a stanoviská Európskej únie alebo SAAIC. Európska únia ani SAAIC za ne nenesú zodpovednosť.“

           

          Akreditáciou Erasmus + získala naša škola skvelú príležitosť pre rozvoj školy i celej komunity. Žiaci prostredníctvom vzdelávacích mobilít do európskych krajín budú mať možnosť spoznávať ich kultúru, nadviazať nové priateľstvá, rozvíjať rôzne zručnosti a zároveň si zlepšovať svoje jazykové schopnosti. Učitelia  absolvovaním kurzov a účastí na pozorovaniach v iných školách-jobshadowing, získajú možnosť odborného a profesionálneho rozvoja. Vytýčením cieľov akreditácie sme sa snažili zamerať na posilnenie slabých stránok a prispieť tak k čo najväčšej miere rozvoja našej školy s ohľadom na plnenie jej vízie.

          Ciele Akreditácie Erasmus +

          Osvojenie si princípov metódy CLIL

          Našou snahou je prepojiť cudzí jazyk s inými vzdelávacími oblasťami tak, aby si žiaci nenásilnou formou zlepšovali svoje jazykové zručnosti a vnímali praktické využitie jazyka v rôznych životných situáciách. Učitelia informatiky, dejepisu, geografie si počas kurzov osvoja metodické zručnosti s používaním metódy CLIL a zároveň zlepšia komunikačné zručnosti v cudzom jazyku. Naším plánom, je tieto nadobudnuté schopnosti uplatniť počas sprevádzania žiakov na mobilitách a na vyučovaní v našej škole. V období dvoch rokov očakávame intenzívnejšie využívanie metódy CLIL na vyučovaní a vo viacerých predmetoch. Zlepšenie komunikačných schopností učiteľov a žiakov.

          Používanie aktivizačných metód a foriem práce

          Počas blokového vyučovania je potrebné časté striedanie aktivít a foriem práce tak, aby žiaci boli aktívnym článkom vyučovania a učiteľ bol len ich sprievodcom. Našou snahou o modernizáciu vyučovania je vniesť do procesu čo najviac aktivizujúcich a kooperatívnych aktivít, aby edukácia v plej miere bola zameraná na žiaka, rozvíjala nie len vedomosti, ale i mäkké zručnosti, kritické myslenie, prácu v tíme, na projektoch a využitím digitálnej techniky a množstva praktických aktivít. Našou snahou je dosiahnuť podnetné prostredie pre všetkých žiakov s ohľadom na ich individuálne potreby. Počas mobilít a hospitácií v zahraničí, učitelia viacerých predmetových aprobácií by sa chceli zamerať na rozvoj kompetencií , ktoré by boli zamerané na osvojenie a zlepšenie si aktivizujúcich metód a foriem práce. Učitelia by svoje skúsenosti uplatnili počas sprevádzania žiakov na mobilitách, kde by sa zúčastnili hospitácií na vyučovaní na škole v zahraničí.

          V priebehu dvojročného obdobia očakávame zvýšené využívanie aktivizujúcich metód a foriem práce na vyučovaní. Spestrenie hodín pomocou daných metód, zefektívnenie vyučovania zameraného na žiaka a vytvorenie tak pozitívnej a motivujúcej klímy na hodinách

           

          Používanie metódy STEM

          Našou snahou je v rámci blokového vyučovania prepojiť prírodovedné predmety a vyučovať tak v súvislostiach. V rámci mobilít učiteľov biológie, matematiky, fyziky, chémie a informatiky rozšíriť ich pedagogické zručnosti v používaní metódy STEM a prispieť tak k zefektívneniu vyučovania prírodovedných predmetov. Prácu na hodinách zamerať na riešenie projektov s environmentálnou tematikou, zameranou na ochranu prírody v regióne Gemer (ochrana vôd, ovzdušia, rastlín, živočíchov, udržateľné zdroje) a porovnať danú tému s podobnými problémami partnerských škôl v zahraničí. Počas mobilít žiakov im poskytnúť možnosť získať praktické skúsenosti s vyučovaním metódou STEM. V priebehu dvoch rokov aplikovať metódy a formy práce, ktoré budú viesť ku prepojeniu prírodovedných predmetov v rámci blokového vyučovania.

          Efektívne využívanie wellbeingu v rámci manažmentu školy

          Spokojný učiteľ = spokojný žiak. Formy manažmentu a wellbeingu prispievajú k vytváraniu pozitívnej klímy na pracovisku a lepšej motivácii učiteľov k ich práci. V našej škole sme prešli viacerými pozitívnymi zmenami a chceli by sme v tejto ceste pokračovať. Radi by sme si osvojili formy wellbeingu, aby sme mohli predchádzať vyhoreniu pracovníkov našej školy a udržiavaniu pozitívnej pracovnej atmosféry. Vedenie školy má snahu zlepšovať sa v líderských zručnostiach zameraných na wellbeing na pracovisku, vďaka ktorým by bolo jednoduchšie zvládanie stresových situácií a vytvorenie tak pohodovej produktivity práce zamestnancov. Chceli by sme sa zamerať na osvojenie si techník, ktoré by smerovali k zlepšeniu fyzického a psychického zdravia, vzťahov a komunikácii v našej školskej komunite. Hlavným cieľom tejto aktivity je vytvoriť komfortné, príjemné emocionálne bezpečné prostredie, kde chyba a omyl sú povolené, vládne tu podpora, pochopenie, empatia a dôvera.

          V období dvoch rokov aplikovať získané líderské schopnosti v praxi počas organizácie školského roka, pracovných stretnutí, stretnutí so supervízormi, s rodičmi i žiakmi, počas hodnotiacich rozhovorov s pedagogickými zamestnancami.