Jednou z foriem spätnej väzby od žiakov (okrem písomnej a ústnej odpovede) je aj projektové spracovanie zvolenej témy na hodinách. Keďže ide o zhrnutie poznatkov z tematického celku, sústredíme sa nielen na obsahovú stránku ale aj na formálne spracovanie (výrazný, výstižný nadpis, podstatné informácie o učive, poznámky žiaka k celku, výber a uloženie obrázkov a samozrejme pozadie). Veď komu by sa páčil nedokončený projekt? Ani medzipredmetové vzťahy nezaostávajú. P. uč. K. Lengyelová na informatickej výchove v témach IKT v škole, zábava v škole, naučila žiakov ako graficky spracovať zvolenú tému (okraje, výber informácií k učivu, umiestnenie obrázkov v texte, farebný výber aj estetické stvárnenie) témy z prírodovedy (o živočíchoch – Prečo vlci žijú vo svorke, Prečo niektoré živočíchy žijú v skupinách? Prečo je hmyz dôležitý?) Nie je to ľahké, pretože premyslieť si všetky časti projektu, vhodne vybrať, umiestniť a hlavne dokončiť chce snahu žiakov. No môže to byť aj hravé, záleží len a len na každom z nás.
Mgr. Silvia Mešťanová
Do galérie Projektové vyučovanie na hodinách prírodovedy, vlastivedy a informatickej výchovy boli pridané fotografie.